Topografia ciała
Wyobraź sobie, że Twoje ciało to ziemia, a Ty jesteś kartografem (albo kartografką), który (która) musi każdy fragment ziemi opisać, a następnie skatalogować.
Znajdź porządek opisu: z góry na dół, z dołu na górę, z lewej strony do prawej albo z prawej do lewej. To porządek kierunków.
Może pociąga Cię inna metodologia: katalog blizn, które wciąż bolą; katalog ran, które wciąż się jątrzą; katalog miejsc, które doświadczyły (może wciąż doświadczają) miłości, katalog terenów, które są zakazane (czym grozi przekroczenie granicy?).
Stwórz mapę wydarzeń, które sygnifikują miejsca na tej mapie.
Stwórz scenę z konfliktem
Wybierz jedno wydarzenie.
To, które w tym momencie porusza Cię najbardziej.
Własne doświadczenie przeflancuj do życiorysu fikcyjnej postaci.
Stwórz scenę z konfliktem, w której bohaterka, bohater kategorycznie odmawia konfrontacji z intymnym miejscem-wydarzeniem z przeszłości.
Zastanów się
Kto sprowokował lub co sprowokowało konfrontację? (przyczyna)
Gdzie się konfrontacja odbywa? (miejsce)
Kto jest antagonistą, antagonistką Twojej postaci w tej scenie? (przeciwnik, przeciwniczka)
Jaki cel w scenie ma postać główna? (bez celu scena nie ma sensu)
Co się wydarzy, jeżeli postać główna cel osiągnie i jeżeli go nie osiągnie? (stawka i konsekwencje).
Ważne
Punktem wyjścia są Twoje doświadczenia, punktem dojścia doświadczenia Twojej bohaterki, Twojego bohatera.
Pracujesz nad fikcją, pamiętaj.