Menu Zamknij

PONIEDZIAŁEK Z MADEYSKĄ • MARZEC 2021

ĆWICZENIE 2.1

Twój tekst zaczyna się od Twoich emocji, prowadzi przez emocje Twoich bohaterów,
kończy się zaś na emocjach Twoich czytelników.

Proponuję Ci dzisiaj pracę (mnóstwo pracy!) z emocjami z trzech powyższych kategorii.
Przeprowadzam Cię przez autorski proces: POCZUJ, WCZUJ SIĘ, WYCZUJ.

Im mniej wygodnie poczujesz się w zaproponowanych przeze mnie zadaniach, tym więcej się nauczysz.
O to przecież chodzi.

Koniecznie napisz mi, jak Ci poszło.
Koniecznie.

Pozdrawiam!
Madeyska

*Teksty i zadania, które powstają na potrzeby wyzwania Twórczy poniedziałek z Madeyską, chronione są prawem autorskim.
POBIERZ ĆWICZENIE 2.1

ĆWICZENIE 2.2

Po raz pierwszy mówiłam o scenach zbliżeń w szóstym odcinku Twórczego
pisania z Madeyską
.
Wspominałam, że istnieje cienka granica między pornografią a parodią.
Ta pierwsza często kończy się tą drugą.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak wygląda parodia pornografii w praktyce,
zerknij do polskiej literatury dla kobiet.
Romantycznej, erotyczną i pornograficznej.
W rodzimym wydaniu seks bywa podniecający jak jajecznica na kaszance.

Przeczytałam takich książek kilkadziesiąt w ramach dokumentacji do trylogii Ostanie.
Po ich lekturze długo odbijało mi się takimi czasownikami jak: rzęzić, jęczeć, stękać,
drżeć, dławić się i rozkoszować, lizać, połykać, rżnąć.
Po rzeczownikach takich jak: kutas, pała, drąg, kubuś, płeć, joni, a nawet waginastra,
mdliło mnie jeszcze dłużej.

Jak więc dobrze pisać o seksie?
Pobierz ćwiczenie.

Powodzenia!
Madeyska

*Teksty i zadania, które powstają na potrzeby wyzwania Twórczy poniedziałek z Madeyską, chronione są prawem autorskim.
POBIERZ ĆWICZENIE 2.2

ĆWICZENIE 2.3

Z wykładu:

Bo może nie kłamiesz.
Bo może nie zdradzasz.
Bo może nie łazisz po sąsiadkach z kwiatami po to, żeby z jedną z nich rozprawić się lędźwiowo przez pół różańca.
Więc jak mógłbyś, mogłabyś pisać o takich bzdurach?

Przemoc nie jest w Twoim stylu.
Agresja jest Ci obca.

Autorzy kryminałów nie mordują.
Autorzy thrillerów nie doprowadzają do szaleństwa bliźnich.
Autorzy baśni nie pieką w piecach staruszek z wielkimi nosami.

Twoi bohaterowie i Twoje bohaterki to nie Ty.
Jeżeli tak myślisz, stajesz się ich największym problemem.

POBIERZ ĆWICZENIE 2.3

ĆWICZENIE 2.4

Z wykładu:

“Są takie śmierci, które zawsze będziesz pamiętać.
Ja pamiętam tę z 9 marca 1978 roku.
A właściwie z 10 marca, ponieważ wtedy okazało się, że Waldkowa zabiła Waldka.

Po raz pierwszy poczułam, że człowiek jest kruchy, słaby i śmiertelny.
Dzień wcześniej Waldek był u kochanki z różą.
Dzień później nie było go wcale…”

Dzisiaj o tym, jak dobrze napisać scenę śmierci.

WAŻNE!
To nie jest ćwiczenie dla osób w depresji lub żałobie.

POBIERZ ĆWICZENIE 2.4